Michael Beitz (BCR): Motivul principal pentru această situaţie este "background-ul cultural" al românilor
La sfârşitul lunii septembrie, creditele neperformante aveau o pondere de 20,8% din portofoliul de împrumuturi al BCR
Aproximativ 10-15% dintre creditele neperformante ale Băncii Comerciale Române (BCR) sunt legate de fraude, a declarat Michael Beitz, chief risk officer al BCR.
"Între 10% şi 15% din creditele neperformante ale BCR au de fapt legătură cu fraude, interne şi externe", a spus, citat de Mediafax, oficialul BCR.
Potrivit reprezentantului Băncii Comerciale Române, fraudele sunt legate atât de persoane din exterior, cât şi de angajaţi ai băncii, iar un motiv-cheie este "background-ul cultural" al românilor.
Nu ne putem compara cu Suedia
Întrebat de un analist dacă situaţia Băncii Comerciale Române este comparabilă cu cea a unei bănci din Suedia care a avut probleme, Beitz a invocat "background-ul cultural" al românilor ca motiv principal pentru situaţia de la BCR.
"Nu aş compara situaţia din Suedia cu cea din Ungaria şi România sau Cehia. Intră în scenă şi background-ul cultural şi aş spune că acesta este un motiv-cheie", a afirmat reprezentantul Băncii Comerciale Române.
20% din creditele BCR sunt neperformante
La sfârşitul lunii septembrie, creditele neperformante aveau o pondere de 20,8% din portofoliul de împrumuturi al BCR, faţă de 16,8% anul trecut şi 12,3% în 2009.
Aproape 55% din creditele neperformante de la Banca Comercială Română au fost generate înainte de preluarea de către Erste şi până în 2008, perioadă considerată de tranziţie de către grupul austriac.
De asemenea, anul 2008 a contribuit cu 29% din portofoliul de credite neperformante, în timp ce numai 16% din creditele neperformante au fost generate din 2009, se arată într-o prezentare a grupului.