Deşi provin dintr-o familie celebră de politicieni libanezi, fraţii Khaled şi Talal El Solh au ales să facă business în România. Şi nu oricum, sunt chiar lideri de piaţă cu mezelurile Caroli Foods.
"Noi suntem printre puţinii oameni de afaceri din familie din noua generaţie", spune cu modestie Khaled El Solh, cel care este de aproape două luni şeful cel mare al mezelurilor Caroli Foods. Khaled a venit în România pentru prima dată în 2000, la aproape cinci ani după ce fratele mai mare, Talal, începuse să se implice în producţia de mezeluri, la îndemnul socrului său – Mounir Halawani.
Acesta este un discret om de afaceri libanez, cunoscut nu doar pentru faptul că s-a numărat printre primii investitori străini veniţi în România după 1990, ci mai ales pentru exit-urile sale de succes. Halawani a vândut către americanii de la Smithfield firma de distribuţie Agroalim şi Frigorifer Tulcea. De altfel, peste ani, şi cei doi fraţi aveau să ajungă la un joint venture cu Campofrio, companie la care Smithfield este acţionar.
În 2002, Caroli cumpăra, în primul rând pentru notorietate, brandul Gourmet de la omul de afaceri Mihai Lungu. Era doar prima etapă în procesul de expansiune a companiei, susţine Khaled, dar şi prima achiziţie de brand din industrie.
Trei ani târziu, Caroli realizează o nouă achiziţie – firma IND Maestro din Cluj, deţinută de Dorel Goia şi Horia Ciorcilă, care avea în portofoliu cea mai cunoscută marcă din Transilvania. Tranzacţia se încadra în strategia de consolidare a companiei, de creştere la nivel regional mai ales, în contextul în care vânzările de mezeluri înregistrau o creştere spectaculoasă de la an la an. O mişcare bună, care s-a văzut în vânzări şi care a mărit cota de piaţă a companiei până la 12%. Lovitura de graţie o dau însă în martie 2010, odată cu încheierea unui joint venture cu Campofrio, cel mai mare prod