Doar 79% din firmele din România foloseau internetul la începutul anului, procentaj neschimbat comparataiv cu luna ianuarie şi cel mai scăzut din UE, unde media este de 95%, în timp ce utilizarea internetului în bandă largă a fost de asemenea cea mai redusă din spaţiul comunitar.
În UE, procentajul privind utilizarea internetului a urcat de la 94% la 95%, a anunţat, marţi, Eurostat. Firmele folosesc internetul în diverse scopuri, printre care oferirea de informaţii, facilităţi de cumpărături online sau comunicare.
Olanda şi Finlanda stau cel mai bine în această statistică, internetul fiind accesat de toate firmele din cele două ţări.
În acelaşi interval, utilizarea internetului fix în bandă largă de către firmele din România a urcat de la 49% la 54%, în timp ce în UE avansul a fost de la 85% la 87%.
Pentru internetului mobil în bandă largă, România a înregistrat un avans de la 7% la 15% şi a coborât pe ultimul loc în UE. Grecia avea o accesare mai slabă a internetului mobil broadband în rândul firmelor, de numai 6% în ianuarie 2010, însă a reuşit să ajungă la 38% până în ianuarie anul acesta. În coada UE, alături de România, se situează Lituania (23%) şi Polonia (24%), în timp ce lideri sunt Suedia (77%), Finlanda (67%) şi Austria (65%).
Doar 34% din firmele din România aveau un site în prima lună a anului, minimul UE şi mai puţin ca în Bulgaria (45%) şi Letonia (53%), în timp ce media europeană se situa la 69%. Totodată, una din zece firme româneşti avea site care facilitează comenzi sau rezervări online.
Firmele româneşti aveau anul trecut cea mai slabă interacţiune online cu statul. Doar 47% din firmele din România au obţinut informaţii de pe site-urile autorităţilor, în timp ce 39% au depus online formulare. Ambele procentaje sunt minime în UE, unde firmele au raportat o medie de 74% în privinţa accesării de informaţii şi de 69%