Marţi 13 s-a dovedit a fi o zi cu ghinion pentru călătorii trenurilor care urmau să ajungă în Gara de Nord în cursul dimineţii. Din cauza unor furturi de echipamente feroviare, garniturile au făcut chiar şi trei ore de la Ploieşti la Bucureşti Nord, pe o distanţă de numai 60 kilometri. Sursa: Paul Barbu
Zeci de trenuri au înregistrat întârzieri, unele chiar şi de 200 de minute. La tabela din Gara de Nord se afişau întârzieri record: IR 1648 Bistriţa – Bucureşti Nord, întârziere 200 de minute IR 1632 Oradea – Bucureşti Nord, întârziere 190 de minute IR 1552 Buzău – Bucureşti Nord, întârziere de 180 de minute.
Tabela de sosiri, fotografiată cu telefonul mobil
La coborârea din tren, unii călători au ales să facă haz de necaz, fotografiind cu telefoanele mobile tabela de sosiri din gară, unde erau afişate întârzierile. Alţii, dimpotrivă, erau furioşi din cale-afară. "Trebuia să fiu la ora 9,00 la o întâlnire de afaceri în Piaţa Victoriei. Trenul trebuia în mod normal să ajungă în Bucureşti Nord la ora opt fără zece (mai exact 7,51 – n.red.) şi mi-am luat o marjă de o oră, în caz că are întârziere. Nimeni nu s-a gândit la trei ore", ne spunea un domn la costum, care coboară, în jurul orei 11,00, din trenul care venea de la Oradea.
Cauza întârzierilor au constituit-o furturile. CFR SA a transmis un comunicat în care se menţionează că în cursul nopţii de luni au fost sustrase 56 de relee, componente ale instalaţiei de semnalizare şi siguranţă a traficului, iar între Buftea şi Periş circulaţia se desfăşoară la cale liberă. Cu alte cuvinte, mecanicul de locomotivă comunică prin staţie cu impiegatul din fiecare haltă de pe parcurs, care îi dă permisiunea de a deplasa garnitura până la următoarea haltă şi tot aşa până la destinaţie.
Aglomeraţie pe şine, la intrarea în gară
În intervalul orar 6.00 - 8.00, trenur