Câştigătorul concursului lansat de Centrul de Guvernare Electronică „e-Aplicaţia Ta“ ce ajută primăria Chişinăului să soluţioneze în mod operativ problemele comunităţii locale
Mecanismul aplicaţiei este simplu. Cetăţenii pot semnala problemele prin intermediul site-ului web trimiţând un email sau completând un formular pe site-ul web alertemd. Informaţia este trimisă către primărie şi distribuită direcţiilor responsabile. Unul din principalele avantaje ale unui astfel de sistem este faptul că acesta economiseşte atât timpul cetăţenilor, cât şi cel al responsabililor pentru procesarea plângerilor.
Informaţia este publică, astfel încât orice persoană poate accesa site-ul pentru a verifica rapoartele şi observa care cazuri au fost deja soluţionate şi care din ele încă n-au fost analizate. Problemele raportate de cetăţeni sunt sortate după categorii: drumuri, canalizare, spaţii verzi, deşeuri, clădiri, acte de vandalizare, iluminaţia, transportul şi altele. Categoriile selectate, atunci când se înregistrează o plângere, pot fi schimbate mai târziu.
Alertele sunt cumulate pe o hartă, astfel încât cetăţenii şi reprezentanţii primăriei să dispună de o viziune clară cu privire la domeniile în care au fost semnalate probleme. Odată cu evoluarea acestui sistem, atât oficialii cât şi cetăţenii înţeleg mai bine despre faptul că acest proiect crează o situaţie din care toţi au de câştigat: atât cetăţeanul cât şi reprezentantul primăriei, care îşi formează o viziune mai bună despre situaţia din oraş fără un volum mare de hârtii pe masă. Mai mult ca atât, cetăţenii se pot înregistra pentru a primi notificări despre potenţialele probleme care ar putea să apară în domeniile lor de interes.
Formulare şi date oficiale despre activităţi diplomatice
Formulare.md şi ambasada.md sunt alte două aplicaţii care facilitează accesul la formularele, solicitările şi c