Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA) a realizat 60% din structura primului avion supersonic românesc, IAR-111 Excelsior, urmând ca structura finală a acestuia să fie finalizată în două-trei luni, iar avionul să fie testat la zbor la mijlocul anului viitor, citat de Mediafax.
ARCA a realizat structura tronsoanelor T1 şi T2 ale supersonicului IAR-111 Excelsior. Acest lucru înseamnă că, în prezent, este finalizată 60% din structura supersonicului IAR-111 Excelsior, iar echipa lucrează la tronsonul T3 şi la aripa avionului, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii ARCA.
Tronsonul T1 sau cabina este unit cu tronsonul T2, spaţiul în care sunt dispuse rezervoarele de combustibil şi buteliile de presurizare. Între aceste tronsoane se află un sistem pneumatic care permite desprinderea cabinei, în caz de necesitate.
"Structura supersonicului IAR-111 Excelsior va fi gata în două - trei luni, iar la jumătatea lui 2012 vor fi făcute primele teste de zbor", au mai spus reprezentanţii ARCA. Aceştia au precizat că testele de zbor vor fi făcute integral în România, de către ARCA, în colaborare cu mai multe instituţii ale statului.
În 31 octombrie, ARCA a anunţat că echipa a finalizat matritele şi calibrele pentru toate tronsoanele avionul supersonic IAR-111. Acest lucru a permis echipei să realizeze o serie întreagă de structuri ale avionului. Cu toate acestea doar două structuri erau planificate la acea dată. Prima structură urma să fie folosită la teste statice şi să realizeze rulaje, precum şi zboruri de test la joasă altitudine. Cea de-a doua structură urma să fie folosită pentru zbor supersonic la mare altitudine, inclusiv la zborurile pentru Competiţia Google Lunar X Prize.
Pe de altă parte, ARCA, cu sprijinul Inspectoratului General al Aviaţie şi a Grupului de Nave Mangalia, aparţinând Ministerului de Interne, au efectuat î