Traficul şi durata medie a unui apel prin intermediul telefoniei fixe au scăzut în primul semestru, dar au crescut numărul de linii de acces, numărul de abonaţi şi rata de penetrare a acestui serviciu, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Datele, raportate de cei 51 de furnizori activi pe piaţa cu amănuntul, sunt incluse în raportul semestrial de date statistice privind serviciile de telefonie furnizate prin intermediul unor reţele publice terestre cu acces la punct fix sau cu mobilitate limitată pentru prima jumătate a anului 2011.
Astfel, numărul de linii de acces a crescut în primele şase luni ale anului 2011 cu 4,1%, ajungând la 4,89 milioane. În ceea ce priveşte numărul de abonaţi, prima jumătate a anului 2011 a fost marcată de o creştere de 3,6%, după trei semestre consecutive de scădere numărul total al abonaţilor depăşind din nou pragul de patru milioane.
O linie de acces este aşa-numitul "post telefonic", în timp ce un abonat este persoana fizică sau juridică ce a încheiat un contract cu furnizorul de servicii, potrivit ANCOM.
Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numărul său de telefon.
Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 22,8%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a crescut la 52,2%.
Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,82 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice (în creştere cu 3,4% faţă de cea de-a doua jumătate a anului 2010), în timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice (