Controlorii de la Curtea de Conturi au constatat că profitul Moldtelecom este în scădere, în pofida investiţiilor enorme realizate de companie. Directorul întreprinderii susţine că veniturile au scăzut pentru că nu au fost ajustate tarifele şi că toate cheltuielile sunt perfect legale.
Auditul efectuat la Moldtelecom, una dintre cele mai mari şi profitabile companii ale statului, arată că banii adunaţi de la clienţi sunt adesea cheltuiţi fără cap. Sume enorme sunt alocate pentru sponsorizări, campanii de publicitate şi prime grase pentru şefi.
Vânzările pe piaţa de telefonie fixă din Republica Moldova în scădere al treilea an consecutiv
În 2009, operatorul de telefonie fixă a acumulat 2.359,4 milioane de lei, mai puţin cu 8,6% decât în 2008. Deşi în 2010 vânzările au crescut, tot au fost mai mici cu 185 de milioane faţă de cele din 2008. „Veniturile au scăzut şi pentru că ni s-a interzis să ajustăm tarifele la unele servicii, ceea ce demonstrează ca am avut dreptate", ne-a explicat Vitalie Iurcu, directorul general al Moldtelecom.
În schimb, cheltuielile companiei n-au fost afectate de criză. Numai anul trecut, Moldtelecom a investit 976 de milioane de lei, iar în ultimii doi ani cifra s-a ridicat la 1,75 miliarde de lei, compania fiind cel mai mare investitor în economia naţională.
ANALIZĂ Companiile de stat din Republica Moldova produc mult şi vând puţin
„Efectul n-a fost întotdeauna cel scontat. Numărul abonaţilor la serviciile de telefonie fixă a crescut în 2010 numai cu 13.000, iar per total numărul clienţilor Moldtelecom s-a majorat doar cu 68% faţă de nivelul planificat", a anunţat controlorul Svetlana Tataru. Un alt exemplu sunt utlilajele, în valoare de peste 400 milioane de lei, cumpărate de la o companie chineză pentru dezvoltarea reţelelor. O mare parte din tehnică se prăfuieşte în depozitele întreprinderii.
„Inves