O maşină Honda Civic, intrată pe mâinile gălăţeanului Liviu Zanfir, a ajuns să aibă tracţiune integrală şi aproape 300 de cai putere.Gălăţeanul a învăţat singur secretele "preparării" automobilelor despre care afirmă că participă doar la întreceri organizate.
Şi-a dorit să devină artist aşă că părinţii săi l-au înscris la Liceul de Arte Plastice din Galaţi, instituţie al cărei elev a fost vreme de 12 ani, din clasa I şi până la Bacalaureat. Apoi, Liviu Zanfir a descoperit ecologia şi a urmat o facultate în domeniul ingineriei de mediu. Întâmplarea a făcut ca, în 1999, să vizioneze pe postul de televiziune Discovery un film documentar despre câţiva americani care modifică maşini de serie transformându-le în automobile de curse.
Experiment pe o „broscuţă"
Pe atunci, Liviu avea o maşină veche, un Volkswagen „broscuţă", construită în 1974 şi, inspirat de acel documentar, şi-a propus să o facă decapotabilă.
„Nu mai demontasem vreo maşină, dar am făcut rost de un manual Karman, mi-am luat inima în dinţi şi aşa am început să învăţ singur. Acela a fost începutul hobby-ului meu, care în curând împlineşte zece ani", povesteşte tânărul.
Deşi Registrul Auto i-a refuzat omologarea originalei decapotabile, nu s-a lăsat descurajat.
Astăzi, la Liviu Zanfir apelează împătimiţi ai vitezei, care au renunţat să se mai întreacă noaptea pe străzi şi participă la curse legale, organizate cu sprijinul autorităţilor, în oraşele care dispun de piste adecvate, în general pe aeroporturi.
„Ceea ce fac eu se adresează pasionaţilor de motorsport, care nu au bani să-şi cumpere maşini puternice. Deşi mi-ar place, nu prepar maşini de raliu, în cazul cărora este nevoie de sume care nu sunt la îndemâna oricui", precizează Liviu.
Până acum, a „preparat", crescându-le performanţele cu mult peste cele oferite de f