Criza financiară afectează şi în acest an bugetul mediu alocat de oameni pentru cheltuielile de Sărbători, aşadar două treimi dintre românii care trăiesc la oraş vor cheltui mai puţini bani decât anul trecut, potrivit unui studiu de piaţă realizat de Mednet Marketing Research Center.
În acest an bugetul mediu alocat de către orăşeni pentru Crăciun şi Revelion va fi de 1046,75 lei, în timp ce anul trecut românii au alocat suma de 1052,48 lei pentru cheltuielie de sărbători. Iar în 2009 bugetul s-a situat la 1523,29 lei.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 7- 12 decembrie 2011.
Pentru produsele alimentare ocazionate de Sărbătorile de Iarnă, orășenii intenţionează să aloce, în medie 422,27 lei (comparativ cu 491,54 lei în 2010 și 556,13 lei in 2009).
Comparând cu anul trecut, produsele nealimentare specifice Sărbătorilor de Iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice) au o pondere mai mare în bugetul de cheltuieli, orăşenii alocând, în medie 397,72 lei acestei categorii de produse (comparativ cu 302,07 în anul 2010 și 321,09 lei în 2009).
În ceea ce priveşte călătoriile organizate în perioada Sărbătorilor de Iarnă, în jur de 15% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.332,41 lei (comparativ cu 1.351,79 lei în 2010 și 1.312,50 lei în 2009).
O altă categorie de cheltuieli generată de Sărbătorile de Iarnă este cea a „ieșirilor în oraș”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intenționează să aloce, în medie, 366,64 lei (comparativ cu 302,55 lei în 2010 și 346,28 lei în 2009).
Cu toate că procentul celor care intenționează să ofere cadouri cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă este în ușoară creștere comparativ cu anul trecut (82,4% în 2011 versus 80,5% în 2010), suma medie alo