Dispozitivele de navigare GPS par sa fi alunecat intr-un con de umbra in ceea ce priveste atentia publicului, odata cu aparitia smartphone-urilor si tabletelor ce indeplinesc functii similare. Totusi, aceste noi gadget-uri s-ar putea dovedi benefice pentru piata sistemelor de navigare dedicate. DailyBusiness.ro a discutat acest subiect cu Nikola Apostolov, business development manager pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa al brand-ului de GPS-uri Prestigio.
In legatura cu smartphone-urile si tabletele cu functii de navigare, Apostolov spune ca acestea nu reprezinta o competitie pentru compania sa.
"Nu sunt o competitie pentru noi. De fapt, aceste dispozitive ne ajuta, deoarece cresc rata de penetrare", crede acesta.
"La fel s-a intamplat si cu camera digitala si telefonul mobil. Cand telefoanele cu camera au aparut pe piata, oamenii credeau ca deja camerele foto sunt un produs mort. In realitate, acestea s-au vandut de patru ori mai bine decat inainte. Cumparatorii au realizat beneficiile fotografiei digitale", mai spune reprezentantul Prestigio.
Acelasi lucru se va intampla, in opinia sa, si cu dispozitivele de navigare GPS. Cand aceasta optiune va fi disponibila in fiecare smartphone, beneficiile sale vor fi remarcate in piata. Cumparatorii nu vor dori sa tina un smartphone de sute de euro "prizonier" undeva in bordul masinii, ci vor lua un GPS ieftin, pe care il vor putea "uita" acolo si folosi doar cand au nevoie.
Pericolul real, in opinia lui Apostolov, este construirea sistemelor de navigatie integrate in masinile "mainstream" pentru preturi din ce in ce mai mici. In prezent, aceasta optiune il poate costa pe un cumparatorul de masina pana la 1.500 de euro in plus, insa cand pretul va cobori pana la 200 de euro, toti consumatorii vor alege aceasta optiune.
"Acest lucru se va intampla in 5-6