Veniturile din sport la nivel global vor creste de la 118 miliarde in acest an la145,3 miliarde de dolari in 2005, ca urmare a redresarii economice, a revenirii publicitatii televizate, migrarea continua a sporturilor catre sistemul payTV, precum si a reluarii de catre companiile auto si a celor din sectorul financiar a sponsorizarilor sportive, arata un studiu realizat de compania de consultanta PwC
America de Nord va ramane cea mai mare piata sportiva din lume in urmatorii patru ani, urmata de regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), apoi de piata asiatica. In schimb, America Latina va ramane cea mai mica piata sportiva.
Cresterea pietelor sportive din tarile BRIC (Brazilia, Rusia, India si China) a depasit cu mult ritmul global de crestere in perioada 2006-2010, dar in urmatorii cini ani acest ritm de crestere se va tempera.
„America de Nord este in continuare cea mai mare piata sportiva din lume, iar ritmul sau de crestere il va depasi atat pe cel al pietei asiatice, cat si al regiunii EMEA. Desi balanta de putere economica se schimba in favoarea unor piete emergente care vor organiza evenimente majore in urmatorii ani, exista inca multiple oportunitati de crestere chiar si pe pietele mature”, a declarat Ionut Simion, partener pentru consultanta fiscala si juridica in cadrul PwC Romania.
Pe de alta parte, se va face ce in ce mai tare simtita ascensiunea Asiei, iar acest lucru va duce la o sporire a globalizarii si in domeniul sportului, pe masura ce cluburile si federatiile vor cauta sa-si sporeasca veniturile provenite de la clasa de mijloc aflata in crestere in toate statele emergente.
America Latina are cea mai mare crestere
America Latina va avea cea mai rapida rata medie anuala de crestere cu 4,9%, in principal ca urmare a organizarii Cupei Mondiale de Fotbal in Brazilia in 2014, urmata de piata nord-a