Se spune că ceea ce nu ştii nu te afectează. Cam aşa cred şi managerii şcolilor şi grădiniţelor orădene, în condiţiile în care toate facturile la utilităţi le sunt achitate de Primărie, iar lor nu le pasă defel să reducă valoarea acestor. Drept urmare, cei interesaţi să ţină sub control consumurile de apă ori de curent se pot număra pe degete.
Pentru a-i face pe directori mai gospodari, Primăria va impune două noi regulamente unităţilor de învăţământ. Din ianuarie, toţi directorii vor trebui să fie mai chibzuiţi cu consumurile de apă, căldură şi electricitate şi să ţină o evidenţă clară a acestora, dar şi să închirieze spaţiile din şcoli după criterii bine stabilite, nu "la negru".
Vacanţă cu cheltuieli
Toate facturile de utilităţi ale unităţilor de învăţământ din Oradea sunt achitate de Primărie. Ca atare, nefiind în gestiunea lor, directorii de şcoli s-au obişnuit să nici nu fie interesaţi de cât costă aceste utilităţi. Aşa s-a ajuns, de pildă, ca într-o lună de vacanţă din 2010, la Colegiul Tehnic Mihai Viteazul să se înregistreze un consum de apă dublu faţă de cel dintr-o lună obişnuită, când au loc cursuri. Consum care n-a putut fi explicat de conducerea şcolii nici până în prezent, astfel că Primăria n-a avut ce face decât să plătească factura uriaşă.
Municipalitatea vrea, însă, să întoarcă foaia. "Directorii trebuie să fie mai responsabili. Mulţi nici nu ştiu unde sunt contoarele în şcoli", spune Mihai Oaie (foto), şeful Biroului Administrativ şi Monitorizare Consumuri în cadrul Administraţiei Imobiliare Oradea (AIO). Drept urmare, din ianuarie, prin două regulamente noi, Primăria îi va obliga pe directori să nu-i mai "doară-n cot" şi să fie riguroşi şi corecţi inclusiv la închirierea spaţiilor din interiorul unităţilor de învăţământ.
Închideţi robinetele!
Regulamentul privind monitorizarea consumurilor unităţilor de învăţămâ