Două ONG-uri şi o agenţie de publicitate propun tipărirea primei bancnote de lei româneşti care să conţină figura unei personalităţi feminine. Agenţia de comunicare TBWA, Agenţia de Monitorizare a Presei – Active Watch şi Centrul Parteneriat pentru Egalitate au lansat petiţia prin care românii pot decide cine să fie femeia care să apară pe bancnotă. Demersul face parte din Campania ALTFEM, un proiect care abordează problema discriminării de gen, conştientizarea rolului femeii şi schimbarea imaginii acesteia în societate.
Ce femeie ar trebuie să fie pe o bancnotă românească? Este o întrebare la care românii sunt provocaţi să răspundă în contextul în care societatea noastră are o problemă cu reprezentarea femeilor în funcţii de decizie, iar imaginea femeii rămâne la acelaşi stereotip - că ar trebui să stea la cratiţă. Proiectul ALTFEM doreşte conştientizarea rolului femeii şi schimbarea imaginii acesteia în societate, iar semnarea petiţiei pentru tipărirea primei bancnote care să conţină figura unei personalităţi feminine asta îşi şi propune.
Silvia Giurcă, PR Manager la Agenţia TBWA, explică: „Încercăm să adunăm cât mai multe semnături, să schimbăm o mentalitate care este deja atât de impregnată încât nici nu ne dăm seama că putem să facem o schimbare. Bineînţeles că este un proces de lungă durată, noi nu ne imaginăm că vom reuşi să schimbăm mentalitatea azi sau mâine, inclusiv cu bancnotă eu cred că o să dureze câţiva ani până o să existe o schimbare vizibilă. Cred că fiecare dintre noi poate face ceva în această direcţie - atât bărbaţi, cât şi femei - de la conştientizare, la o implicare activă într-un proiect de genul acesta.”
Prin această idee, ALTFEM încearcă să tragă şi un semnal de alarmă în privinţa situaţiei femeii în România, în condiţiile în care femeile sunt cel mai adesea ţinta abuzurilor şi discriminării, iar accesul pe piaţa munc