Primul pas în realizarea proiectului a fost făcut azi. Specialiştii Municipalităţii au fost de acord cu propunerile înaintate de arhitecţi pentru realizarea primului tronson din „inelul median de circulaţie”, cuprins între Şos. Colentina şi Lacul Morii. Inelul de nord, care măsoară 13,5 kilometri, are ca punct de plecare intersecţia cu Şos. Colentina (în zona căii ferate). În continuarea traseului, şoseaua se intersectează cu Şos. Andronache, face legătura cu viitoarea autostradă Bucureşti-Braşov, intersectează str. Petricani, Şos. Pipera, Bd. Aerogării, Şos. Nordului, subtraversează Parcul şi Lacul Herăstrău, taie Bd. Poligrafiei, Şos. Chitilei, Calea Giuleşti şi Şos. Virtuţii.
Şoseaua nu va fi sută la sută suspendată. Arhitecţii care au lucrat la acest proiect au prevăzut mai multe pasaje sub şi supraterane în punctele în care au intuit că circulaţia se va bloca. În zona de nord-est a oraşului, Bd. Dimitrie Pompeiu, Şos. Fabrica de Glucoză şi nodul rutier care va face legătura cu viitoarea autostradă Bucureşti-Braşov sunt, spun arhitecţii, sunt trei puncte generatoare de trafic intens. Prin urmare aici vor fi construite două pasaje subterane, unul pe direcţia Bucureşti-Voluntari, celălalt în sens invers. „Pe relaţia Voluntari Bucureşti va fi un pasaj subteran la nivelul -2, care va trece pe sub pasajul celălalt”, a declarat, pentru b365.ro, Vlad Chiotan, manager Infrastructură Edilitară al companiei care a realizat studiul de fezabilitate.
Autostrada coboară din nou în subteran în dreptul Pasajului Băneasa. Aici va subtraversa parcul şi lacul Herăstrău, pe o lungime de 2 kilometri. Şoseaua va avea trei benzi pe fiecare sens. Traseul inelului median devine şi mai spectaculos pe măsură ce se apropie de cartierul Chitila. De la intersecţia Calea Griviţei-Bd. Bucureştii Noi, arhitecţii au prevăzut două pasaje subterane şi un ansamblu de podu