Poliția Locală a Municipiului București a pus în funcțiune începând de astăzi noul număr de telefon 9752, care va funcţiona în paralel cu vechiul număr 021.318.06.86.
Postul telefonic va funcționa non-stop, va fi deservit de către operatorii din cadrul Dispeceratului Poliției Locale a Municipiului București, iar aici se pot face sesizări și reclamații ale unor fapte care intră în competența poliției locale.
Printre acestea se numără cazuri de tulburări ale ordinii și liniștii publice, cazuri de comerț stradal neautorizat, abateri la disciplina în construcții, încălcări ale normelor privind protecția mediului sau probleme privind staționarea și oprirea neregulamentară a autovehiculelor. Tot la acest număr se pot face reclamații în privința activității parcagiilor (persoanele care percep taxe ilegale în parcările administrate de Primăria Capitalei) – reclamații care ar putea sprijini Poliția Locală a Municipiului București în campania de eradicare a acestui fenomen, declanșată încă de la începutul anului 2011.
Din luna ianuarie, prin vechiul număr de telefon, Dispeceratul Poliției Locale a Municipiului București a înregistrat și a acționat în cazul câtorva sute de apeluri, iar prin serviciul de urgență 112 au fost preluate de la Poliția Capitalei 1.782 de sesizări.
Poliţiştii locali atrag atenţia că la 9752 nu se pot face reclamații anonime ori abuzive.
Reclamații și sesizări se mai pot face de către bucureșteni și pe Facebook - acolo unde instituția are, deja, un cont deschis.