CEC Bank a blocat mai multe carduri ale clienţilor, urmând să emită unele noi, după ce a primit sesizări oficiale potrivit cărora este posibil ca anumite informaţii să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaţionale. Posibila fraudă ar fi afectat cardurile emise de mai multe bănci din România, iar numărul vehiculat este de câteva zeci de mii de unităţi.
"Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale", se arată într-un comunicat al CEC.
FOTOGALERIE General ucrainean capturat în România.Cum goleau suspecţii conturile americanilor
Pentru a proteja disponibilităţile băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a blocat mai multe carduri şi va reemite altele fără costuri pentru clienţi.
"Menţionăm că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă. Disponibilităţile băneşti ale clienţilor noştri sunt în siguranţă", se mai arată în comunicat.
Atenţie la tranzacţiile de pe carduri
Reprezentanţii Visa Europe anunţă că „s-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi".
„Întrucât ancheta este în curs de desfăşurare, nu putem oferi mai multe informaţii în acest moment. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul", spune Cătălin Creţu, director general Romania, al Visa Europe.
Asociaţia Română a Băncilor a an