* Mai multe bănci au blocat cardurile clienţilor
* Autorităţile internaţionale desfăşoară o anchetă
* Visa Europe: Clienţii nu vor avea de suferit
* Au fost clonate carduri utilizate în Grecia, potrivit unor surse
O suspiciune de fraudă i-a încins pe bancheri, care au decis să blocheze cardurile clienţilor şi să le re-emită, chiar înainte de vârful cumpărăturilor de sărbători.
CEC Bank a anunţat, printr-un comunicat, că a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din ţara noastră şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale.
Pe internet, a circulat informaţia, că ar fi vorba despre un număr total de 17.000 de carduri blocate.
Deşi CEC Bank este singura care a ieşit cu un comunicat, se pare că şi alte bănci şi-au chemat clienţii să le reemită cardurile. Potrivit unor surse, este vorba despre "Credit Europe Bank" şi ING Bank, însă reprezentanţii acestor instituţii nu au răspuns încercărilor de contactare până la închiderea ediţiei.
Aceleaşi surse ne-au precizat că, în cazul "Credit Europe Bank", a fost vorba despre clonarea unor carduri Visa utilizate pe teritoriul Greciei.
"În scopul protejării disponibilităţilor băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a aplicat măsura de blocare şi re-emitere card şi cod PIN, fără cost, pentru un număr de carduri din portofoliul propriu", se arată în comunicatul CEC Bank transmis ieri.
Visa şi MasterCard au fost notificate privind o posibilă scurgere de informaţii dintr-o bază de date din Europa.
Cătălin Creţu, directorul general al Visa Europe România, a declarat, ieri, că instituţia pe care o conduce a fost informată de "probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa". @