Intentia de cumparare a unei masini rulate a inregistrat in 2011 o crestere de 15% fata de anul precedent, in timp ce pretul mediu al unui autoturism rulat a scazut cu 9,6% de la inceputul anului, potrivit datelor unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown impreuna cu platforma online Auto.ro.
Cu toate acestea, numarul masinilor second hand aflate la prima inmatriculare cumparate in Romania a inregistrat o scadere de peste 40% in intervalul ianuarie-noiembrie 2011 fata de perioada similara a anului trecut, in principal din cauza influentei avuta asupra pietei de taxa auto, potrivit lui Bogdan Axinia, general manager Auto.ro.
Totusi, apetitul romanilor pentru masini rulate pare a se mentine, intrucat achizitiile de masini second hand deja inmatriculate in Romania au inregistrat o crestere de 8% in acelasi interval.
Spre comparatie, intentia de cumparare a unui autoturism nou a scazut, in acest an, cu aproximativ 10% fata de 2010, si se ridica in prezent la doar 12%.
Cu toate ca romanii par din ce in ce mai interesati de masinile second-hand, pretul mediu al unui astfel de model a scazut cu 9,6% in acest an fata de 2010.
Cele mai mari scaderi au fost inregistrate la modelele Skoda (-16,8%), Opel (-13,2%), Daewoo (-11%). Pretul mediu al unui model Daciasecond hand a scazut cu 8,3% in ultimul an, in timp ce modelele BMW second hand sunt singurele care au inregistrat o crestere a pertului mediu (+1%).
Masinile germane raman, in continuare, preferatele romanilor care doresc sa cumpere un autoturism la mana a doua. Volkswagen conduce in calsament, 36,8% dintre respondentii studiului indicand aceasta marca drept principala optiune de achizitie. Urmatorul loc este ocupat de Opel, cu o intentie de cumparare de 23%, iar pe locul al treilea se situeaza BMW (18,7%).
I