Câteva mii de carduri emise de către CEC Bank ar putea fi compromise la nivelul unei baze de date internaţionale, anunţă banca. CEC nu este însă singura bancă emitentă de carduri care se confruntă cu această problemă, ci doar singura bancă, până în momentul redactării acestei ştiri, care a recunoscut public şi oficial că are această problemă.
Asociaţia Română a Băncilor (ARB) recunoaşte, oficial, că sunt mai multe bănci afectate de această breşă de securitate, care este externă, dar nu a furnizat informaţii concrete nici despre celelalte bănci care au această problemă, nici despre numărul efectiv al cardurilor emise în România care ar putea fi compromise.
Pentru a proteja sumele din conturile clienţilor lor, reprezentanţii CEC Bank au blocat cardurile şi au pornit automat procedura de re-emitere de carduri şi de coduri PIN, fără niciun cost suplimentar pentru clienţi.
"Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţiile financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale", anunţă banca în comunicatul oficial.
Reprezentanţii CEC susţin că incidentul nu se datorează unei eventuale vulnerabilităţi a sistemului operat de către bancă şi că banii clienţilor sunt în siguranţă.
Printre ţintele atacurilor de tip phishing s-a numărat şi BNR
Printre băncile care s-au confruntat, în trecut, cu probleme similare se numără şi Credit Europe Bank, Bancpost, Raiffeisen Bank şi Banca Transilvania. Nici Banca Naţională a României nu a scăpat de astfel de atacuri informatice.
Unii clienţi ai Credit Europe Bank au primit, în luna martie, e-mailuri în care erau solicitate date confidenţiale în legătură cu cardurile pe care le deţineau.
La începutul anului trecut, cateva mii de clienţi care deţineau carduri Bancpost au primi