Vestea ca Leclerc, concurentul direct al Carrefour pe piata franceza, se pregateste sa intre in Romania, prin deschiderea unui hipermarket pe bulevardul Theodor Pallady, din Capitala, in 2012, a starnit reactii diferite in sectorul de profil. Semnal pozitiv pentru retailul romanesc sau o miscare surprinzatoare?
Surse din piata de retail au declarat recent ca cipriotii de la Meveco Holding, proprietarii unui teren situat pe bulevardul Theodor Pallady (fosta platforma a Chimopar), sunt in negocieri avansate cu doi retaileri care doresc sa intre pe piata locala. Unul dintre ei este Leclerc, retail alimentar francez, care ar putea sa inceapa, in primavara lui 2012, lucrarile la un hipermarket de 14.000 metri patrati. Alaturi de acesta va fi construit un magazin de bricolaj de 16.000 metri patrati.
„E un mesaj pozitiv din punctul de vedere al comertului modern. Consumul a scazut pe timp de criza, insa retailul modern a crescut ca pondere in detrimentul celui traditional. Chiar si inainte de criza, comparabil cu alte tari, consumul, ca pondere relativa, pe cap de locuitor, este la cote relativ limitate, deci potential exista”, spune pentru Wall-Street.ro Andrei Cretu, manager in cadrul companiei de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC) Romania.
El afirma ca intrarea francezilor de la Leclerc pe piata locala reprezinta un pas natural, in conditiile in care retailerul este prezent de mai multi ani in Polonia. Piata poloneza este cu 5-6 ani inaintea celei romanesti, atat ca vanzari pe cap de locuitori, cat si ca structura si dinamica a sectorului de comert modern, argumenteaza Cretu.
In plus, ca acoperire teritoriala, inca mai este loc de noi intrari, dupa cum apreciaza managerul de la PwC Romania.
„Fiind un jucator asa de mare, sunt convins ca Leclerc va veni cu temele facute de acasa. (…) O varianta ar fi sa se ancoreze puternic intr