În primele nouă luni ale acestui an, vânzările de asigurări de locuinţă au cunoscut o adevărată explozie, comparativ cu anii precedenţi, judecând după rezultatele companiilor.
Potrivit revistei „Insurance Profile", asigurătorii au subscris pe segmentul de incendiu şi calamităţi (care include asigurările obligatorii şi cele facultative de locuinţă) prime brute în valoare de 991 mil. lei, în creştere cu 33% faţă de perioada similară din anul precedent. Ca urmare, cota de piaţă a acestei clase a urcat la 16,3%, faţă de 11,5% în anul 2010. De asemenea, un comunicat remis recent de către Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare (UNSAR), arată că, de la circa 2 milioane de poliţe în vigoare la sfârşitul lunii septembrie 2010, numărul acestora s-a dublat, ajungând la 4,5 milioane la sfârşitul aceleiaşi luni din 2011, ceea ce înseamnă că peste 50% din locuinţele din România sunt cuprinse în asigurare. Fără nici un dubiu, o contribuţie semnificativă în acest sens a avut-o introducerea obligativităţii asigurărilor de locuinţă, cât şi reglementările privind aplicarea de amenzi, fapt care i-a determinat pe mulţi români să încheie această asigurare.
Acţionarii PAID vând cele mai multe poliţe facultative de locuinţă
Un alt „impuls" a fost şi modificarea făcută Legii AOL (asigurarea obligatorie a locuinţelor) prin care se precizează că proprietarii care au încheiată o asigurare facultativă ce acoperă riscurile cuprinse în PAD nu trebuie să facă şi asigurarea obligatorie. Drept urmare, companiile şi-au adaptat ofertele, rezultatele fiind pe măsură. Astfel, rezultatele cele mai bune pe acest segment le-au avut următoarele companii: Astra - subscrieri de 280 mil. lei, în creştere cu 143%; Generali - 88,6 mil. lei, în creştere cu 25%; Groupama - 85 mil. lei (+19,3%); Uniqa - 51 mil. lei (+64%); Euroins - 25 mil. lei (415%!). Astfel, „am înr