Mai multi telespectatori au reclamat la Consiliul National al Audiovizualului (CNA) spoturile care promoveaza margarina Delma, bateriile Duracell si autoturismul Ford Focus.
In cazul spotului Ford Focus, mai multe persoane au acuzat faptul ca spotul prezinta autoturismul ca pe o masina inteligenta, cu dotari optionale, una dintre caracteristici fiind aceea ca poate sa se parcheze singura.
Gerogiana Grecu, director executiv al Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), a declarat pentru DailyBusiness.ro ca institutia pe care o reprezinta a analizat spotul, precum si documentatia prezentata pe site-ul companiei, ajungand la concluzia ca reclama incalca Articolul 1.3 al "Codului de Practica in Publicitate".
Astfel, potrivit articolului respectiv, “comunicarea trebuie sa evite orice afirmatie sau reprezentare care ar putea insela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare, in special in ceea ce priveste”.
Ford Focus nu se parcheaza singur
Spotul Ford Focus incalca articolul codului pentru ca “manevra de parcare nu poate fi realizata fara implicatiile conducatorului“, asa cum se spune in reclama.
Contactati de DailyBusiness.ro, reprezentantii companiei au spus ca “Ford Romania nu face comentarii pe marginea acestui subiect”.
DailyBusiness Video: Ford Focus
Cat tine un Duracell ?
In ceea ce priveste nemultumirile reclamatiei in cazul spotului care promoveaza marca Duracell, primita de CNA la sfarsitul lunii octombrie, Georgiana Grecu a spus ca respectivul consumator contesta eficienta bateriilor care nu este cea prezentata in reclama, respectiv faptul ca acestea nu dureaza mai mult decat bateriile obisnuite.
In acest caz, concluzia RAC a fost aceea ca spotul nu prezinta nicio problema. Si asta dupa ce, potrivit Georgianei Grec