Clienţii serviciilor de retransmisie audiovizuală au scăzut cu 0,6%, în primul semestru
Televiziunea prin satelit a pierdut cei mai mulţi clienţi
Numărul de abonaţi la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale a scăzut cu 0,6% în primul semestru, la 5,7 milioane, pe fondul reducerii clienţilor la serviciile prin reţele satelit (DTH), care nu a fost compensată în totalitate de creşterea numărului de abonaţi prin reţele de cablu.
"Numărul de abonaţi la serviciile de retransmisie programe audiovizuale era de 5,7 milioane la jumătatea anului, în scădere cu 0,6% faţă de finalul anului 2010, cauzată în principal de diminuarea cu 8% a numărului de abonaţi la servicii de retransmisie prin reţele satelit (DTH), care a ajuns la nivelul de 2,2 milioane de abonaţi", se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
În schimb, numărul abonaţilor la servicii de retransmisie prin reţele de cablu şi a celor prin tehnologie IPTV a crescut în prima jumătate a anului cu 4%, respectiv 28%, până la 3,5 milioane, respectiv 0,04 milioane de abonaţi, potrivit datelor autorităţii.
"Rata de penetrare a serviciilor de retransmisie programe audiovizuale la nivel de gospodării (calculată ca raport între numărul total de abonaţi şi numărul de gospodării din România) a ajuns astfel la nivelul de 78%. În prima parte a anului, reţelele de cablu au înregistrat majorări atât din punctul de vedere al numărului total de abonaţi, care a crescut cu 4%, cât şi din perspectiva numărului de abonaţi la servicii de retransmisie prin cablu în format digital, care a avansat cu 85%", se mai spune în comunicat.
Aproximativ 21% dintre abonaţii de la oraş au cablu digital
Creşterea numărului de abonaţi prin cablu în mediul urban (+4,2%) a fost superioară celei înregistrate în mediul r