În legătură cu faptul că în ultima perioadă au apărut mai multe articole în diferite mass-media privind posibilele bariere de intrare pe piaţa din Republica Moldova a companiilor low-cost, inclusiv din cauza mărimii taxelor aeroportuare, Aeroportul Internaţional Chişnău vine cu următoarele precizări:
Începând cu anul 2008, Aeroportul Internaţional Chişinău promovează foarte activ politica de atragere a companiilor aeriene. În acest scop, a fost elaborată o politică comercială specială pentru companiile care deschid destinaţii noi („Politica de atragere a companiilor aeriene"- http://www.airport.md/airline-attraction-policy-ro/), având ca bază principiul de nediscriminare a operatorilor aerieni şi de suport al investiţiilor în rutele aeriene noi.
Drept rezultat, în ultimii trei ani, pe Aeroportul Internaţional Chişinău au început să opereze companiile Lufthansa (Chişinău-Munchen), Air Baltic (Chişinău-Riga), Aerosvit (Chişinău-Kiev) şi Atlasjet (Chişinău-Antalia). Totodată, au avut loc negocieri şi cu alţi operatori aerieni din Uniunea Europeană, referitor la deschiderea unor noi rute, care, însă, din cauza crizei financiare din 2010, nu şi-au făcut apariţia pe piaţă.
Prima colaborare de succes cu una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost din Europa a fost stabilită în anul 2009. Până în prezent, aceasta nu a început operarea zborurilor din cauza lipsei flexibilităţii Acordului bilateral interstatal în domeniul transportului aerian.
În anii 2010-2011, participând la forumurile mondiale de dezvoltare a rutelor aeriene, Aeroportul a iniţiat negocieri cu patru companii low-cost din Europa, prezentându-le pachete speciale de reduceri la taxele aeroportuare, conform politicii de atragere a companiilor aeriene, cu condiţia să lanseze noi rute pe piaţa locală.
O condiţie obligatorie înaintată Aeroportului din pa