Potrivit unui sondaj, mai mult de un sfert dintre angajaţii companiilor britanice se tem ca la petrecerea de sfârşit de an să nu fie luaţi de val şi să-i spună şefului, pe şleau, ce părere au despre el.
Ziariştii de la Daily Mail, împreună cu Liz Wyse de la revista "Debrett's", au întocmit o listă a lucrurilor care nu ar trebui făcute la party-ul de Crăciun al firmei. "Nu uitaţi să vă relaxaţi şi să vă bucuraţi de spiritual sărbătorilor, dar ţineţi minte că şeful vostru poate fi cu ochii pe voi", afirmă purtătoarea de cuvânt a revistei amintite.
"Dar, pe de altă parte, puteţi profita de prezenţa celor din conducere. Toţi sunt relaxaţi, şi puteţi profita de ocazie pentru a-i aborda pe managerii la care, poate, altfel nu aţi avea acces". Dar şi în acest caz se pot face greşeli, dacă angajatul îl "sechestrează" pe interlocutorul său ori profită de ocazie pentru a vorbi numai despre sine ori despre hobby-urile sale.
Şi o conversaţie centrată prea mult pe problemele de serviciu ar trebui evitată: "Încercaţi să ţineţi conversaţia cât mai «animată». Nu uitaţi să-i întrebaţi pe colegi şi despre familie. Iar când discuţia pare că se îndreaptă spre final, scuzaţi-vă politicos şi găsiţi un nou interlocutor", este de părere Liz Wyse.
Împlinirile sau, dimpotrivă, eşecurile din viaţa personală a colegilor ar trebui să lipsească din astfel de conversaţii. "Nici nu lăsaţi impresia că sunteţi «plângăciosul» firmei", mai spune ea. Cei pe care Cupidon i-a "săgetat" la locul de muncă ar trebui să fie, de asemenea, discreţi: "În loc să vă sărutaţi pasional sub vâsc, dar şi sub ochii colegilor, mai bine aţi căuta ieşirea".
Excesul de mâncare sau de alcool trebuie de asemenea evitat. "Distraţi-vă, dar aveţi grijă să nu fiţi sursa bârfelor din companie în perioada următoare", spune ea. Şi, nu în ultimul rând, indiferent cât de "solicitantă" a fost petrecerea, "