„Adevărul“ a fost la Napoli pentru a face cunoştinţă cu noua generaţie Fiat Panda. Micuţa maşină Fiat are acum design de supermini, nefiindu-i ruşine să stea lângă 500.
Italienii produc Fiat Panda de peste 31 de ani, 6,4 milioane de unităţi fiind vândute de la apariţia modelului. De fapt, vechile generaţii Fiat Panda sunt la fel de populare în oraşele Italiei precum sunt Loganurile în Bucureşti. Pe rădăcinile italiene se bazează, de altfel, şi grupul Fiat în promovarea acestui model construit în regiunea Pomigliani.
Panda este descris de oficialii grupului ca fiind un simbol al acestei ţări precum scuterul Vespa, pastele sau Moka Bialetti. A treia generaţie Panda are un nou design a cărui principală temă este cubul.
Pătrăţele cu o formă interesantă şi-au făcut apariţia peste tot, regăsindu-se pe scaune, pe bord, în forma lămpii de ceaţă şi chiar şi în forma manetei frânei de mână (care acum numai a manetă numai seamănă). Toate aceste detalii bucură şi demonstrează că Fiat a depus ceva muncă la crearea acestui design. La lansare, Panda este echipat cu patru motorizări, un 0,9 l TwinAir Turbo, de 85 CP, un 0,9 l asiprat de 65 CP, reînnoitul propulsor pe benzină de 1,2 litri şi 69 CP şi varianta 1,3 Multijet de 75 CP. Modelul de test a fost echipat cu această motorizare şi o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.
Poziţionarea schimbătorului de viteze pe bord permite o conducere confortabilă
Conceput pentru oraşele aglomerate
În această configuraţie, Panda nu este o maşină foarte sprintenă, dar are dimensiuni compacte şi putere suficientă pentru a se strecura uşor în zonele urbane aglomerate. Stabilitatea este satisfăcătoare, iar maşina stă bine în curbe la viteze apropiate de limitele legale. Spaţiul interior este generos pentru şofer şi pentru pasagerul din faţă. De remarcat, totuşi, că poziţia de conduc