Toyota, Nissan si Mitsubishi sunt cele mai fiabile masini in ochii romanilor, desi majoritatea conduc o masina germana second-hand produsa dupa anul 2000, cu care parcurg 10.000 km pe an si o revand cu 10% mai ieftin de la an la an, reiese dintr-un studiu realizat de auto.ro si compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown.
Anul acesta preturile la masinile rulate tranzactionate pe auto.ro au scazut cel mai mult la marcile Skoda, Opel si Daewoo, in timp ce BMW si Audi au raportat cele mai mici scaderi.
Romanii isi doresc cu precadere masini second hand (61%), masinile noi ocupand doar 12% din intentiile de achizitie.
Prin comparatie cu 2010, se constata o scadere a intentiei de cumparare (-10%) de masini noi si o crestere pe zona de second hand (15%).
Pentru costurile de intretinere romanii prefera brandurile Daewoo, Skoda, Opel, iar pentru un consum redus de carburant mizeaza pe motorizarile marcilor Volvo, Toyota, Skoda si Peugeot.
La deprecierea finisajelor (uzura), romanii au incredere in Volvo, Mitsubishi, Toyota, BMW, insa le recomanda prietenilor sa isi cumpere Volvo, Mercedes, VW si Audi.
La intentia de achizitie a aceleiasi marci cel mai bine au iesit marcile Audi, Mercedes si BMW.
In momentul cumpararii unui autoturism tinerii se uita la motorizare si pret, iar persoanele peste 55 de ani la rulaj si consum. Tinerii prefera mediul online si targurile, iar cei mai in varsta parcurile auto si anunturile in ziar.
Majoritatea respondentilor sondajului auto.ro conduc autoturisme Dacia, fabricate inainte si dupa 2004, urmate de marcile VW (15%), Opel (14%), Ford si Renault. Dintre autoturismele straine cele de provenienta germana detin majoritatea (cu un procent de peste 40%).
Masinile detinute de respondenti sunt in procent de 74% rulate si 26% noi. Cele mai multe masini noi sunt Dacia, urmate d