Cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală, aşa numita \"autostrada suspendată a lui Oprescu\" a fost avizat de specialiştii Comisiei Tehnice de Urbanism.
Inelul median de circulație sau autostrada suspendată va fi cel mai spectaculos, dar și cel mai scump proiect de infrastructură. Conform studiului de fezabilitate, predat Primăriei Capitalei, autostrada suspendată va costa 1,5 miliarde euro, scrie b365.ro
Conform documentelor, "autostrada suspendată" va fi mai degrabă una subterană. Astfel, în proiectul final au fost păstrate cele două tuneluri pe sub Herăstrău, la care s-au adăugat alte două, ce vor asigura legătura spre Ploiești și pe sensul invers dinspre Ploiești spre București. La nodul rutier de la Petricani vor fi construite două pasaje subterane, unul sub altul, iar în zona Virtuții – Crângași au fost proiectate alte două pasaje subterane. Inelul median va avea totuși și pasaje supraterane și poduri, dintre care unele cu adevărat spectaculoase, spun proiectanții. Astfel, în zona triajului Chitila vor fi construite un ansamblu de poduri metalice între care un pod hobanat în curbă și un pod-arc.
Drumul expres porneşte din Nord-Est şi uneşte Şoseaua Petricani, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării, DN1, Calea Griviţei oprindu-se undeva în spatele Lacului Morii.
Conform estimărilor din studiul de fezabilitate, lucrarea va costa 1,5 miliarde euro, dintre care 550 milioane euro vor costa numai tunelurile pe sub Herăstrău.
Şoseaua măsoară 55 de kilometri lungime şi va fi realizată etapizat, pe tronsoane de 13-14 kilometri.