Vânzările de carte au scăzut şi în 2011, iar multe edituri mici au încetat să funcţioneze
Companiile din domeniu încearcă să supravieţuiască prin reduceri de preţuri sau prin reorientarea către alte segmente de public
Anul acesta, editurile mari nu au redus tirajele, întrucât acestea sunt oricum destul de mici, iar o scădere s-ar vedea în preţ
Vânzările de carte au continuat să scadă şi în acest an, iar editurile încearcă să supravieţuiască, fie prin reduceri importante de preţuri prin care să atragă clienţii, fie prin reorientarea către alte segmente de public. "Multe edituri mici au încetat să funcţioneze pentru că, într-adevăr, traversăm o perioadă grea pentru piaţa de carte", a declarat, pentru Curierul Naţional, Iren Arsene, Manager Partner al editurii Curtea Veche.
Ea ne-a explicat că nu poate face o estimare pentru întreaga piaţă de carte, însă cu singuranţă faţă de perioada dinaintea crizei încă se resimte o scădere. "În momente dificile, din păcate cartea şi bunurile culturale în general nu mai apar printre priorităţile consumatorului", ne-a mai spus Iren Arsene, adăugând că editura Curtea Veche încearcă, însă, la fel ca celelalte mari edituri din România, să îşi adapteze oferta publicului pentru a continua, chiar şi în astfel de momente, să scoată pe piaţă titluri valoroase şi vandabile. "Avem în portofoliul editorial aproape 60 de colecţii din domenii cât se poate de variate, de la beletristică la business şi dezvoltare profesională, de la sănătate şi familie la gastronomie sau istorie recentă", a continuat managerul editurii.
De asemenea, reprezentanţii editurii Nemira afirmă că şi în 2011 piaţa de carte a continuat să scadă din cauza crizei. "Piaţa de carte a continuat să scadă şi în acest an pe fondul fenomenului de criză. Reorientarea către alte segmente ale publicului poate fi o metodă de a creşte vânzarea de cart