CEC Bank a devenit prima banca locala care anunta public ca a luat masura de blocare a cardurilor in urma atacului informatic despre care circulau zvonuri in piata financiara. Citeste mai jos o serie de informatii utile si necesare pentru orice posesor de card.
In cazul in care clientul observa ca din contul sau bancar a disparut o anumita suma de bani, acesta trebuie sa anunte in cat mai scurt timp banca emitenta a cardului.
Dupa raportarea incidentului, clientul poate solicita bancii emitente inchiderea cardului si emiterea unuia nou.
Pentru siguranta, este bine ca in cazul in care clientul este posesorul unui card de credit sa solicite Biroului de Credit o copie a raportului de credit pentru a o verifica cu atentie.
In Romania, numarul incercarilor de frauda a fost intotdeauna cu mult sub nivelul european, iar introducerea pe piata a unui numar tot mai mare de carduri cu cip a scazut si mai mult riscul de frauda.
Exista o serie de reguli de baza pe care orice posesor de card trebuie sa le respecte: sa nu dezvaluie codul PIN nimanui, sa fie tot timpul la curent cu locul unde se afla cardul si sa anunte banca in cazul pierderii sau furtului acestuia.
La bancomat, utilizatorul trebuie sa se asigure ca nu este niciun dispozitiv suspect montat si sa acopere tastatura cu mana atunci cand scrie codul PIN.
Pentru cumparaturile online, este foarte important ca posesorii sa-si inregistreze cardul in sistemul 3D Secure si sa le foloseasca pe site-uri securizate. Tranzactiile in 3D Secure presupun ca atat posesorul de card, cat si comerciantul sa fie inscrisi in 3D Secure.
ATAC INFORMATIC: Mii de carduri au fost compromise
- CEC Bank a hotarat sa blocheze peste 17.000 de carduri Visa, dupa ce a primit mai multe sesizari oficiale conform carora informatiile aferente unui numar de carduri emise de mai multe banci din