Pentru a evita speculaţiile referitor la mărimea taxelor aeroportuare, Aeroportul precizează repetat că acestea cumulativ constituie: 17,7 euro pentru fiecare pasager la plecarea din RM şi 6,20 euro la sosirea în RM.
Important de precizat este faptul că Aeroportul este obligat să transfere Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile câte 1 euro pentru fiecare pasager deservit (suma anuală constituind mai mult de 16.000.000 lei).
Taxele existente s-au format în decursul a mai bine de 15 ani de când Aeroportul a devenit o unitate economică de sine stătătoare şi sunt justificate de costurile operaţionale existente, inclusiv necesitatea modernizării Aeroportului, lărgirea terminalului, perfecţionarea proceselor operaţionale ş.a.
Reducerea substanţială a mărimii taxelor în Aeroportul Chişinău poate fi posibilă numai datorită aportului financiar strategic al unui investitor privat (proiectul de atragere a investitorului strategic este în derulare) sau cu ajutorul statului. În cazul subvenţionării din partea statului, suma alocată ar fi consecutiv dedusă proporţional din mărimea taxelor.
Oferirea unor reduceri substanţiale, nejustificate, la taxele aeroportuare, se vor solda cu un deficit financiar major pentru Aeroport, având drept consecinţă incapacitatea de a acoperi cheltuielile pentru lucrările de mentenanţă a aeroportului, care va fi nevoit, prin urmare, să-şi limiteze capacitatea operaţională, ceea ce este absolut inadmisibil din punct de vedere al siguranţei zborurilor.
La momentul actual, reducerile la taxele aeroportuare sunt oferite companiilor aeriene fără discriminare, în baza principiilor şi practicilor acceptate unanim pe întreg spaţiul aviatic al Uniunii Europene.
În cazul acordării unor înlesniri substanţiale, nejustificate, oricărei companii aeriene în detrimentul altora, aeroportul poate fi im