Retailerii folosesc diverse tehnici pentru a-şi momi clienţii să le cumpere produsele, iar culoarea este unul dintre cele mai puternice elemente de persuasiune.
Atunci când vor să promoveze un nou produs, specialiştii se bazează pe culoare mai mult decât pe alţi factori, precum sunet, miros sau textură. Retailerii folosesc atât de mult culorile pentru a le atrage atenţia cumpărătorilor pentru că 85% din oameni recunosc că felul în care arată şi felul în care este colorat un produs sunt cele mai importante elemente care-i fac să se decidă în faţa raftului.
Mihaela Rădulescu, brand consultant, confirmă acest fapt şi explică şi de ce aceste trăsături au o influenţă atât de puternică asupra noastră. „Admitem sau nu, văzul este simţul privilegiat, simţul-rege al omului - legat de capacitatea unui cortex dezvoltat de a procesa culoarea şi de a o asocia unor trăiri diferite", spune specialista.
Semnificaţii subliminale
Mai mult, conform datelor culese de specialiştii de la compania de analiză de piaţă KissMetrics, 80% din cumpărători recunosc un anumit brand în primul rând după culoare, iar acest lucru este speculat de producători. În funcţie de ce inspiră, unele nuanţe sunt alese pentru a consolida puterea unui brand şi pentru a transmite un anumit mesaj. Astfel, albastrul este folosit de majoritatea băncilor şi de firmele de pază pentru că, subliminal, transmite siguranţă şi încredere.
Culoarea verde, considerată cel mai uşor de procesat pentru ochiul uman, este folosită foarte mult în magazine pentru a relaxa. „E clar că impactul vizual are o influenţă mare în deciziile noastre de zi cu zi. De aceea punem foarte mare preţ pe aspect şi pe felul în care arătăm", explică şi psihologul Elisabeta Ilie. Ea mai spune că, atunci când cumpărăm, contează foarte mult ca nuanţa care reprezintă produsul să corespundă şi preferinţelor noast