Atunci când te referi la Audi Q3, te aştepţi să fie vorba de o maşină cu aspect de SUV potrivită doar pentru oraş sau pe asfalt, din care să coboare o corporatistă speriată de borduri sau un băiat de Dorobanţi. Ciudat, testul cu noul Q3 spulberă aceste prejudecăţi şi îţi răstoarnă un pic ierarhiile, în ciuda aspectului său de crossover, adică de maşină bună la toate care riscă să nu fie bună la nimic. Atunci când Audi a ridicat mănuşa aruncată de BMW şi i-a replicat lui X1 cu un Q3, nemţii de la Ingolstadt trebuia să fie foarte atenţi: bavarezii reuşiseră deja o maşină extrem de bună, iar marja de eroare era foarte mică. Simpla recarosare a unui VW Tiguan (pe a cărui platformă este construit Q3) nu era de natură să convingă fanii Audi, aşa că s-au depus eforturi ca noul venit să aparţină realmente familiei.
Audi până la capăt
Atât aspectul exterior, cât şi ceea ce regăsim la interior ne demonstrează că suntem în prezenţa unui membru cu drepturi depline al familiei Audi: botul germanic are o agresivitate accentuată de luminile LED, grila frontală este supradimensionată, iar spatele e muscular. Toate acestea emană încredere în sine şi au un singur scop: să compenseze dimensiunile mici ale maşinii cu un aer serios de SUV. Nemţii au avut grijă mare să nu care cumva să semene cu un break, în fond exact tipul de maşină pe care îl înlocuieşte din punct de vedere al utilităţii.
La interior regăsim acelaşi aer sobru de pe Q7 şi Q5, cu o tentă de lux evidentă în echipările medii şi superioare. Spaţiul este suficient pentru patru adulţi datorită ampatamentului de 2,6 metri, cu condiţia ca cei din spate să nu fie excesiv de înalţi. Ai unde să pui mici obiecte precum sticluţe, telefonul mobil, un aparat foto sau o hartă, iar la nevoie bancheta din spate se poate rabata asimetric pentru a extinde cei 460 de litri standard ai portbagajului la un max