- Social - nr. 911 / 15 Decembrie, 2011 A inceput la Bucuresti, in Cotroceni, si nu la Timisoara. Desigur, este vorba despre istoria tramvaiului electric. In 9 decembrie 1894 avea loc, la Bucuresti, inaugurarea primei linii de tramvai electric din Romania, intre Cotroceni si Obor. Azi in Bucuresti, maine-n Timisoara! Maine a insemnat 27 iunie 1899, data la care era inaugurata linia de tramvai electric la Timisoara. Mi-am amintit de legendarii timisoreni de la Phoenix, care cantau, prin anii ’60, cu chitare electrice, despre tramvaiul "cu etaj si tras de cai”, stramosul tramvaiului electric! O, ce "Vremuri”! Amintiri din epoca de... aur! O amintire din anii ’60 ai secolului trecut, din mult hulita - cu manie capitalista - epoca de aur. In 9 decembrie 1966 avea loc inaugurarea Hidrocentralei Vidraru, de pe raul Arges. Mai jos, un fragment scurt din amintirile unui constructor, erou anonim al grandioasei lucrari de pe Arges: "Pe vremea aceea nu exista un program de lucru, se muncea mult. Lucram cate 16 ore pe zi, era...nu pot sa nu ma laud, dar parca era o placere! Cand intram in interior, mai ales dupa ce a inceput constructia portii hidrocentralei, ne minunam de frumusetea lucrarii! Frumusetea ei ne-a facut sa ne indragostim de aceasta si sa facem risipa de efort!”. La momentul inaugurarii, barajul Vidraru, construit din beton in dublu arc, era al 5-lea din Europa si al 9-lea din lume! Azi, cand multe din raurile noastre nu mai produc lumina, ci rauri de lacrimi, cand isi mai ies din matca, in vremea noastra , cand cultul muncii este o expresie desueta, amintirile acestui "zidar” de pe Arges pot parea desprinse dintr-o poveste absolut fantastica, de pe legendara vale a Argesului mesterului Manole. Totusi, marturiile ceausiste (de fapt, ale muncii jertfelnice a poporului roman, generic spus) exista. Avem acces direct, sa zic asa, la istorie, la Manastirea Curtea de