Majoritatea posesorilor de maşini au condus înainte tot Dacia sau Volkswagen
Ponderea segmentului second-hand din parcul auto naţional va creşte în continuare
În timp ce Dacia este marca cea mai condusă în România, maşinile germane sunt cele mai populare în rândul şoferilor români, mărci precum Volkswagen, Opel şi BMW ocupând primele trei poziţii în topul preferinţelor conaţionalilor.
Potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus Millward Brown la solicitarea Auto.ro, atât la capitolul maşini noi cât şi second-hand sunt plasate pe primele 3 locuri în topul achiziţiilor viitoare tot mărcile germane. Astfel, Volkswagen este de departe autoturismul preferat al românilor, 36,8% dintre respondenţii studiului indicând această marcă drept principala opţiune de achiziţie. Tot o marcă germană ocupă şi locul al doilea în topul intenţiei de cumpărare, 23% dintre cei care doresc o maşină nouă sau second-hand în perioada imediat următoare aleg Opel. Pe locul al treilea se situează marca BMW cu 18,7%.
"În urma studiului s-a constatat că maşinile germane se află şi în topul deţinătorilor de maşini second-hand. Majoritatea sunt produse după anul 2000 şi parcurg peste 10.000 km anual, iar cei care au vândut-o anul acesta au făcut-o cu aproximativ 10% mai ieftin decât în 2010", a declarat într-o conferinţă de presă Bogdan Axinia, general manager Auto.ro.
Studiul mai arată că intenţia de cumpărare în perioada analizată faţă de anul 2010 a înregistrat o creştere semnificativă de 15% în cazul autoturismelor second-hand, în timp ce intenţia de cumpărare a unei maşini noi a înregistrat o scădere de 10% faţă de anul precedent. Acest lucru arată că segmentul de maşini second-hand din parcul auto va continua să crească, în ciuda dorinţei autorităţilor de a reînnoi parcul auto.
Parcul naţional auto este format în proporţie de 73% din maşini s