Vanzarile de laptopuri au un foarte mare potential de crestere in Romania, avand in vedere ca rata de penetrare a acestora este de doar 17-20 de unitati la 1.000 de persoane, fata de 70 de laptopuri in Vestul Europei, a declarat pentru Wall-Street.ro Dmitry Elizarov, managerul Acer pentru Ucraina si zona Balcanilor.
Elizarov este responsabil de peste sase ani de evolutia Acer in 15 tari din regiune, printre care Ucraina, Romania, Albania, Muntenegru, Macedonia, Bulgaria, Belarus, Moldova, Iugoslavia, Croatia si Slovenia.
Dintre acestea, Romania este a doua tara dupa Ucraina in privinta veniturilor generate Acer, principalul motiv fiind numarul mare de locuitori. Practic, Ucraina este cea mai mare tara din regiune din punct de vedere demografic, fiind urmata de Romania care are o populatie la jumatate comparativ cu cea a vecinilor din nord-est.
“Exista un foarte mare potential pentru notebookuri in Romania avand in vedere ca sunt vandute numai 17-20 de unitati la 1.000 de persoane, in timp ce in Europa de Vest media este de 70 de notebookuri”, explica Dmitry Elizarov (foto), adaugand ca romanii sunt cumparatori foarte bine informati.
In prezent, Acer este compania cu cele mai mari vanzari pe piata locala de notebookuri, fiind axata pe segmentul entry-level si mediu.
In primele noua luni ale acestui an, filiala locala a producatorului taiwanez a vandut 59.400 de laptopuri avand o cota de piata de 18%, potrivit companiei de cercetare IDC.
Notebookurile aduc 70% din veniturile companiei in regiune
Notebookurile reprezinta aproximativ de 70% din veniturile Acer in regiune, restul de 30% fiind generat de monitoare, desktopuri, proiectoare si smartphoneuri. In Romania, notebookurile si netbookuri inseamna in jur de 80% din cifra de afaceri a Acer. Cele mai bine vandute produse sunt notebookurile cu preturi pana in 2.000 de