Google a primit brevetul pentru "masina fara sofer", in Statele Unite. Gigantul IT a realizat un dispozitiv care preia conducerea masinii si o poate directiona, la fel ca un sofer in carne si oase.
Oficialii companiei au demonstrat ca automobilele dotate cu acest sistem pot ajunge intr-o locatie specifica doar printr-o comanda vocala, scrie BBC.
Pur si simplu ii dai adresa sau indicatiile necesare, iar dispozitivul isi ia un reper in zona respectiva, iar apoi culege informatiile necesare pentru a conduce masina in acel loc.
Sistemul foloseste localizarea prin GPS, insa acesta are mici erori de apreciere a distantei. O alta solutie ar fi sa ii spui locatia, iar ulterior, sa ajustezi distantele, prin alte comenzi vocale.
Google a realizat numeroase teste pe masini echipate cu acest dispozitiv. Toyota Prius si Audi TT au parcurs 100.000 de kilometri, in deplina autonomie.
Inginerii care au realizat acest produs au mentionat ca robotii reactioneaza mai repede decat oamenii, astfel numarul accidentelor se va reduce. In plus, masinile autonome pot merge mai aproape una de alta, maximizand astfel spatiul de pe sosea.
Google nu a dorit sa faca mai multe declaratii despre acest proiect.
Google a primit brevetul pentru "masina fara sofer", in Statele Unite. Gigantul IT a realizat un dispozitiv care preia conducerea masinii si o poate directiona, la fel ca un sofer in carne si oase.
Oficialii companiei au demonstrat ca automobilele dotate cu acest sistem pot ajunge intr-o locatie specifica doar printr-o comanda vocala, scrie BBC.
Pur si simplu ii dai adresa sau indicatiile necesare, iar dispozitivul isi ia un reper in zona respectiva, iar apoi culege informatiile necesare pentru a conduce masina in acel loc.
Sistemul foloseste localizarea prin GPS, insa