- Social - nr. 912 / 16 Decembrie, 2011 Am fost sesizati la redactie, din partea unor cetateni, de faptul ca, in ultima perioada, s-au intensificat furturile din buzunare, fenomenul avand ca loc de desfasurare, in principal, mijloacele de transport in comun, respectiv, microbuzele si autobuzele. Din cele relatate, am inteles ca ele se produc, mai frecvent, pe liniile 14, 16, 17, 18 si 23. Ca mod de operare, hotii de buzunare se deplaseaza in grupuri de cate 3-4 persoane si isi incep "optul productiv” inca din statiile de autobuze, dintre ele detasandu-se cea din Piata Bulgarilor. In statiile de autobuze, profitand de atentia calatorilor indreptata spre masinile care vin si pleaca, in acelasi timp, de inghesuiala de la urcare si coborare, opereaza in foarte bune conditii. La fel se intampla si in timpul curselor. Portofelul victimei este dat de "operatorul de buzunar”, in spate, unde mai are alti 2-3 asociati. Chiar daca victima sesizeaza imediat furtul, are deja plasat portofelul la cel din spatele sau, nu are nimic asupra sa, iar furtul nu poate fi dovedit. Hotii de buzunare dovedesc acelasi interes si afinitate nu doar pentru buzunare, ci, in egala masura, pentru genti si sacose. Acest fapt le-a impus o recalificare, obligandu-i la policalificare. O geanta care este purtata in autobuz, pe umar, la spate sau in lateral va fi "inventariata” eficient si fara dificultati. Cele care se aseaza la picioare, cum ar fi rucsacurile si sacosele, necesita din partea hotilor operarea printro strategie diferita. Se recurge la trucuri. Cel mai frecvent, operatorul de sacose simuleaza ca-si leaga sireturile de la incaltaminte. In timp ce sta aplecat, isi strecoara o mana in sacosa, procedand la "inventarierea” si insusirea obiectelor ce ii suscita interesul. In baza sesizarilor primite, cetatenii solicitau interventia mai ferma si continua a politistilor locali. Acest demers ar i