Autoritatile romane au semnat, vineri, cu Banca Europeana de Investitii (BEI) doua contracte de finantare: unul pentru tronsonul de metrou Universitate-Pantelimon, iar celalalt pentru Electrocentrale Paroseni. Contractul de Finantare pentru modernizarea metroului, magistrala 5 Drumul Taberei- Pantelimon, tronsonul Universitate- Pantelimon, este in valoare de 465 milioane euro. Pentru Electrocentrale Paroseni, valoarea contractului este de 32,65 milioane de euro, si vizeaza reducerea pe termen lung a emisiilor de dioxid de sulf si poluarea cauzata de depozitarea cenusii si zgurii cu apa in exces.
In ceea ce priveste finantare acordata pentru metrou, proiectul are drept obiectiv eficientizarea activitatii de transport urban in Bucuresti, prin construirea tronsonului Universitate - Pantelimon in totalitate in subteran. Tronsonul va avea o lungime de 7,4 km cale dubla de metrou cu 12 statii si un depou, realizand legatura dintre centrul orasului si zona de est a capitalei si deservind o zona cu o populatie de cca. 350.000 locuitori si achizitia a 30 de trenuri noi de metrou inclusiv servicii de consultanta aferente achizitiei acestora pentru dotarea acestei noi magistrale, informeaza Ministerul Finantelor.
"Magistrala 5 de metrou este primul proiect pe care il facem de la zero dupa 1990 si face parte din cel mai ambitios program de modernizare a infrastructurii pe care l-a avut Romania dupa Revolutie. Daca pe tronsonul de la Drumul Taberei deja au inceput lucrarile si am putut vedea cu totii stadiul lor, in urma semnarii acestui memorandum de finantare estimam ca anul viitor vor incepe lucrarile de la Eroilor spre Piata Iancului cu o durata de 4 ani, iar in 2014 vor demara si lucrarile de la Piata Iancului la Pantelimon cu aceeasi durata de executie", a declarat ministrul Anca Boagiu.
Valoarea totala a proiectului este de 1,29 miliarde euro din care