Nişa magazinelor cu delicatese începe să prindă contur pe piaţa din Capitală, iar micile afaceri încearcă să convingă cât mai mulţi consumatori că oferă o alternativă demnă de luat în seamă la produsele de masă care se găsesc în supermarket.
Fix în miezul zonei cu cel mai mare ştaif din Bucureşti, adică în Floreasca, Luiza Rudeanu vine zilnic la serviciu. "Serviciul" respectiv este, practic, afacerea pe care a pus-o pe picioare şi pe care o conduce de doi ani de zile.
Un magazin cu delicatese aduse din Portugalia şi care încearcă să-şi consolideze un loc pe o piaţă fără contururi clare şi extrem de volatilă. Decizia de a deschide o astfel de afacere a fost motivată de argumente strict afective - o afinitate personală pentru Portugalia şi gastronomia portugheză, dobândite în urma unui concediu petrecut acolo. Lucrurile s-au întâmplat însă cu o viteză mai mare decât şi-ar fi imaginat vreodată, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).
"Mă tenta ideea de a aduce în România produsele de care mă îndrăgostisem în Portugalia, dar nu ştiam de ce anume am nevoie, cum urma să se deruleze tot acest proiect, aşa că, pentru început, am sunat un producător al cărui număr de telefon îl găsisem pe ambalajul unei cutii de sardine pe care o luasem din concediu", povesteşte Luiza Rudeanu, proprietara delicateriei Gala Food.
Respectivul producător a chemat-o însă în Portugalia pentru a discuta pe larg despre ce înseamnă mai exact gastronomia portugheză şi ce anume ar putea importa în România.
Tot acolo, i-a prezentat alţi mici producători locali, de la care putea cumpăra tot ce avea nevoie pentru a-şi crea un portofoliu complex. "În zilele acelea, în care m-am plimbat prin zeci de magazine mici de gourmet, bucătăria portugheză realmente m-a cucerit", spune Rudeanu. Aşa că a venit în ţară cu celebrele dulceţuri de roşii, gulii, portocale şi mig