În 2011, peste jumătate din utilizatorii de internet din ţările Uniunii Europene au comandat bunuri sau servicii prin internet (e-commerce). România ocupă însă ultima poziţie în acest clasament, în condiţiile în care mai mult de jumătate dintre românii cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani nu au utilizat niciodată internetul.
Cei mai mulţi utilizatori de internet care îşi fac cumpărăturile pe internet s-au înregistrat în Regatul Unit (82%), Danemarca şi Germania (ambele 77%) şi Suedia (75%), arată o analiză a Eurostat (Biroul European de Statistică).
În România, în ultimul an, doar 13% din utilizatorii de internet şi-au achiziţionat bunuri sau servicii online. Totuşi trendul este pozitiv, spun specialiştii.
„Dacă în urmă cu 10 ani românii căutau informaţii în magazinele online, dar cumpărau de la retailerii tradiţionali, în prezent comportamentul consumatorilor în mediul online s-a schimbat dintr-unul de informare într-unul de cumpărare, ridicând cota de piaţa a vânzărilor online la 20% din total retail electro-IT in Romania. Dincolo de vânzări, influenta comerţului online în total retail, prin acces la informaţii şi punerea în contact a clienţilor unii cu alţii, este covârşitoare", susţine Radu Apostolescu, Vicepreşedinte şi Cofondator eMAG.
Pe internet, clienţii au acces la o bază de date extinsă de produse şi servicii, pot compara preţurile şi specificaţiile produselor şi economisesc timp în tot acest proces. La acestea se adăugă investiţii majore în facilităţi de tip call-center, showroomuri precum şi servicii care aduc valoare importantă clientului: posibilitatea de retur în 30 de zile, service-ul rapid cu transport gratuit tur-retur şi multe altele.
De 10 ani, eMAG este magazinul online preferat de cei mai mulţi utilizatori români de internet, menţinându-şi constant poziţia de lider al pieţei electro-IT dar diversificându-şi mul