La Ministerul Transporturilor a avut loc ieri semnarea contractului de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor la magistrala 6 de metrou, care va realiza legătura Bucureştiului cu Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ din Otopeni, dar şi dintre transportul pe calea ferată şi cel aerian.
„Prin semnarea acestui contract dăm startul oficial unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Capitală“, a declarat la eveniment Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.
Contractul a fost încredinţat, în urma unei licitaţii internaţionale, consorţiului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia şi SC Metroul SA România, având ca subconstractanţi SC Seneca Group International SRL şi Systra Franţa SA. Consorţiul va oferi Metrorex servicii de consultanţă şi de proiectare, precum şi de asistenţă tehnică şi supervizare lucrări. Valoarea contractului este de aproximativ 66,6 milioane euro şi este finanţată printr-un credit de la Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA) şi prin contribuţii de la bugetul de stat.
Într-o primă etapă, consultantul revizui studiul de fezabilitate pentru eficientizarea costurilor prin regândirea rutei şi a numărului de staţii, iar anul viitor va elabora proiectul tehnic preliminar şi caietele de sarcini pentru licitaţia de adjudecare a lucrărilor de structură a staţiilor şi tunelelor.
Magistrala va avea 10 staţii
Linia va avea o lungime de 14 kilometri, integral în subteran, va porni printr-o ramificaţie din Linia 4 Gara de Nord – Lac Străuleşti în zona de nord a staţiei 1 Mai. Staţiile propuse sunt: Pajura, Expoziţiei, Parc Herăstrău ( la terminalul liniei de tramvai 41), Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Băneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru şi Aeroport „Henri Coandă“. Linia va fi deservită de 10 trenuri, iar capacitatea ma