Iulian Stanciu: Piaţa locală are o limită şi trebuie să ne extindem la nivel regional
Piaţa de distribuţie electro-IT, aproape la fel de mare cât piaţa de retail
România nu mai este o piaţă care să-i permită Asesoft Distribution să se dezvolte, iar oficialii companiei de distribuţie electro-IT au decis să se extindă pe pieţele vecine. Compania îşi schimbă brandul în Network One Distribution şi va ataca pieţele din Bulgaria, Croaţia, Macedonia, Republica Moldova, Muntenegru, Serbia şi Ungaria, a căror valoare cumulată se ridică la 3 miliarde de euro.
"Am ajuns la un nivel de la care trebuie să regândim strategia, să ne repoziţionăm, nu doar pe piaţa din România. Pentru a deveni relevanţi pentru partenerii mari din lume trebuie să realizăm volume mari de vânzări, iar acestea pot fi obţinute prin extinderea în afara României. În România este destul de greu să creştem, având o cotă de piaţă de peste 20%. În regiune, piaţa are un potenţial de 3 miliarde de euro, astfel că o cotă de 1% ar însemna o creştere consistentă a cifrei de afaceri. Noi ne propunem o cotă de 5% pe pieţele externe până în 2014", a declarat pentru Curierul Naţional Iulian Stanciu, preşedintele Board-ului Network One Distribution (NOD), fosta Asesoft Distribution.
Potrivit acestuia, extinderea se va realiza păstrând modelul de lucru centralizat, cu un depozit în România şi făcând livrări către partenerii externi în 24 de ore de la plasarea comenzii. Stanciu a declarat într-o conferinţă de presă că business-ul solid din România permite Asesoft Distribution să abordeze şi alte pieţe. Principalii concurenţi ai companiei sunt RHS Company şi Scop Computers, alături de Omnilogic.
2011, un an fără profit pentru retailul electro-IT
Piaţa de retail din România nu se va putea bucura de profit la finalul acestui an, în condiţiile în care piaţa de distribuţie e