În lipsa construcţiilor noi, renovările vor rămâne importante pentru producători
Magazinele de bricolaj câştigă tot mai mult în ponderea vânzărilor din piaţă
Kludi România: Cea mai mare provocare va fi crearea unui cumpărător avizat
Anul 2011 a fost anul care le-a dat foarte puţine motive de bucurie producătorilor de echipamente sanitare din România, de fapt un singur motiv, şi acela au fost renovările. În 2012 situaţia nu va fi diferită, în condiţiile în care ritmul din sectorul construcţiilor este extrem de redus. "2011 a fost un an dezechilibrat. Trimestrul întâi şi trimestrul al treilea au fost foarte slabe, chiar mai slabe decât ne aşteptam. În schimb am avut rezultate foarte bune în trimestrul al doilea şi al patrulea. Renovările au fost principalul segment de vânzări pentru noi în acest an, pe fondul unor livrări de locuinţe noi foarte redus. Pentru 2012 nu cred că va fi diferit din acest punct de vedere. Credem însă că vor creşte foarte mult vânzările prin magazinele de bricolaj, de Do-It-Yourself (DIY). Oamenii au început să îşi echipeze singuri băile şi bucătăriile. De aceea vrem să ne extindem în aceste magazine, unde nu suntem foarte prezenţi", a declarat, pentru Curierul Naţional, Florin Barabaş, managing director al producătorului de echipamente sanitare Kludi România.
Oficialul companiei a constatat însă că românii cumpără produse de o calitate mai bună, ceea ce înseamnă şi produse mai scumpe, tendinţă de care producătorul german de echipamente sanitare încearcă să profite. "În 2010, la nivel de piaţă, s-au vândut 700.000 de baterii de baie. În 2008 se vânduseră 1 milion de bucăţi. Însă faţă de atunci, ca valoare, piaţa a scăzut doar cu 15%. Această evoluţie ne arată că deşi s-a cumpărat mai puţin, s-a cumpărat mai scump. Probabil că românii au înţeles că e important să cumperi un produs de calitate care să te ţină mai mu