60-70 de familii de ploieşteni din Triaj trăiesc izolate de restul oraşului, într-un cartier construit de CFR cu aproape un secol în urmă şi abandonat
În vreme ce ploieşteanul de rând îşi calculează costurile la întreţinere sau gaze şi îşi pune bani deoparte pentru abonament RATP sau cauciucuri de iarnă, ploieştenii din cartierul Triaj au cu totul alte ocupaţii în aceste zile. Ei îşi completează proviziile de lemne pentru iarnă şi fac ultimele lucrări pentru a se asigura că acoperişurile blocurilor în care stau vor rezista frigului şi ninsorilor. Lucrare nu tocmai uşoară, în condiţiile în care imobilele au peste 100 de ani vechime, din ce ne povestesc bătrânii cartierului.
Triajul este situat la periferia oraşului, peste calea ferată, la câţiva kilometri de cea mai apropiată zonă locuită. Este atât de departe încât, prin comparaţie, cartierul Mitică Apostol pare semicentral. În Triaj nu există canalizare, reţea de alimentare cu apă curentă sau gaze, drumurile de acces sunt pline de noroaie, iar blocurile stau să cadă. Accesul auto se face prin două şosele, ambele neasfaltate şi pline de hârtoape. Amândouă fac legătura cu tronsonul de DN1 care se suprapune Centurii de Vest a Ploieştiului. Numai că, între drumul naţional şi cartier se întind câţiva kilometri de şosea care şerpuieşte prin câmp, printre copaci uscaţi şi conducte, pe de o parte, respectiv alţi kilometri de şosea care merge paralel cu şinele de tren până aproape de comuna Brazi, pe de altă parte. Mulţi dintre localnici aleg să meargă în oraş cu trenul. Click pe imagini pentru FOTOGALERIE
Îşi doresc măcar un drum Uliţa care duce la Brazi este inutilizabilă. Drumul este impracticabil, din cauza gropilor rămase în urma firmei care s-a ocupat, recent, de modernizarea căii ferate. Nici cea de-a doua cale de acces nu se prezintă în condiţii mult mai bune, situaţia fiind salvată de localn