Targurile taranesti au ajuns la maturitate.
Sunt cunoscute deja, in fiecare oras, locurile si strazile unde-i poti gasi, la sfarsit de saptamana, pe producatorii de alimente traditionale. Aceste targuri imbogatesc peisajul urban si diversifica enorm piata alimentara. Increderea publica este maxima, cu toate tentativele de fals intalnite pe alocuri. Faptul a fost analizat, de cine credeti? De lantul de hipermarketuri REAL. Managementul intelept al acestei companii germane si-a dat seama ca Romania, tara celor mai multi mici fermieri (tarani) din Uniunea Europeana, a apucat-o pe o cale fara intoarcere, a revenirii alimentelor la gustul din batrani. Avand cu ce si cu cine, Romania poate fi "Leul" de maine al Uniunii, furnizorul potential numarul unu pentru nostalgicii bucatelor traditionale din Europa. Drept urmare, REAL a infiintat in urma cu cinci luni un nou departament, pe care nici un alt brand cunoscut nu-l are: "Departamentul pentru Incurajarea si Dezvoltarea Producatorilor Locali din Romania", condus de ambitiosii juristi Cosmin Voicu si Nicolae Danciu, buni cunoscatori si consumatori de produse traditionale si ecologice. Cei doi au procedat metodic, in cautarea celor mai active asociatii taranesti din tara, si s-au oprit pentru inceput la Asociatia Producatorilor de Produse Traditionale si Ecologice din Maramures (APPTEM), condusa de agronomii Ioan Tataran si Ghita Pop. Dupa discutiile preliminare, reprezentantii hypermarketului s-au deplasat acasa la fiecare membru al asociatiei, pentru a verifica modul si standardele de igiena si calitate in care sunt facute produsele, de la carnati, la telemea, de la gemuri la muraturi si la toate celelalte. Daca s-a prins in aceasta hora, REAL doreste sa joace dupa cele mai sigure reguli, oferind cumparatorilor garantia necesara. La scurt timp dupa inspectiile din teren, primul experiment a dat roade la Timisoar