Chiar dacă este cea mai răspândită culoare din lume, rămâne şi cea mai pretenţioasă şi expresivă nuanţă de care nu trebuie să te fereşti, dar nici să abuzezi.
Perioada din jurul Crăciunului este asociată pentru mulţi cu puternicul roşu, prezent în toate nuanţele sale. Istoria recentă a colecţiilor de haine din ultimii ani demonstrează că sezonul rece beneficiază mereu mai mult de culoarea roşie decât sezonul cald.
Accente sub formă de rochii, jachete, pantaloni sau accesorii au fost prezente în colecţiile Bottega Venetta, Jil Sander şi Lanvin, variind de la nuanţe puternice folosite la Alexander McQueen şi Ann Demulemeester, până la nuanţele stridente de la Acne şi Lanvin. Roşul a devenit una dintre culorile principale ale sezonului. Chanel
Mărul discordiei
Creatorul de modă Valentino s-a retras după 45 de ani în modă cu o colecţie haute couture formată numai din rochii roşii. Designerul italian care s-a remarcat de-a lungul carierei sale prin creaţiile sale extrem de feminine şi elegante a ales să dedice o colecţie întreagă unei culori despre care spunea că „defineşte feminitatea". De altfel, creatorul este recunoscut în industrie pentru febleţea purtată acestei culori, existând chiar o nuanţă de roşu numită „roşu Valentino". Actriţa Lou Doillon, într-o ţinută Chanel (dreapta) şi o ţinută Valentino
Dintr-o întâmplare, Christian Louboutin a vopsit în roşu talpa unui pantof al său în 1992. Detaliul a devenit imediat reperul brandului său. Pentru culoarea roşie se luptă astăzi în instanţă cu un alt gigant al modei, Yves Saint Laurent. Şi regretatul creator Alexander McQueen a folosit culoarea roşu aprins într-o colecţie care l-a ajutat să rămână întipărit în memoria publicului pentru piesele sale extrem de nonconformiste. Cu toţii au înţeles puterea de comunicare a unei culori care face istoria modei de sute de ani şi au fo