Unde duc visurile a doi puşti din cartierul newyorkez Bronx, 10.000 de dolari şi revoltele violente izbucnite după asasinarea lui Martin Luther King? La un imperiu de modă cu vânzări de miliarde de dolari.
Nu de puţine ori, în cele peste patru decenii de existenţă, casa de modă Calvin Klein a fost în pragul colapsului. Însă doar un astfel de parcurs se cădea pentru o companie înfiinţată în timpul (şi, parţial, datorită) uneia dintre cele mai tumultuoase perioade din istoria modernă a oraşului New York.
„Am întâlnit oameni care nu ştiau că există şi un designer Calvin Klein. Pentru mulţi este un brand şi atât", spunea acum câţiva ani designerul american numit de revista „Time" unul dintre cei mai influenţi 25 de americani. De când era copil, omul Calvin Klein şi-a dorit să fie creator de modă. Alături de prietenul său, Barry Schwartz, visa ca, într-o zi, să-şi vadă creaţiile în vitrinele marilor magazine sau pe podiumurile capitalelor mondiale ale modei. A urmat cursurile prestigiosului Fashion Institute of Technology, şi, după ce a absolvit, în 1963, a lucrat cu mai mulţi producători de îmbrăcăminte din Manhattan.
Cinci ani mai târziu, New York-ul era zguduit de protestele violente care au izbucnit în urma asasinării lui Martin Luther King. Sute de magazine şi mici afaceri de familie s-au transformat în scrum în acele câteva nopţi tulburi. Printre acestea s-a numărat şi alimentara deţinută de familia Schwartz în Harlem, de care se ocupa acum Barry.
Rămas fără afacerea moştenită şi cu ceva bani puşi de-o parte, Barry a decis să-şi pună în aplicare visul din copilărie. I-a dat 10.000 de dolari lui Calvin şi au deschis împreună casa de modă şi compania Calvin Klein.
Marea şansă a venit dintr-o greşeală
Au închiriat o mică sală într-o clădire înaltă, în care să-şi pună în scenă prezentările de modă. Iar marea lor şansă a venit cu lift