Podul va asigura intrarea în Cetatea Alba Carolina pe aşa numita „cale regală“ din partea de vest a fortificaţiei. Muncitorii sunt aproape să finalizeze structura de rezistenţă a construcţiei din lemn.
Schimbarea la faţă a laturii de vest a fortificaţiei de secol XVIII din Alba Iulia prin dezgroparea zidului de vest al Cetăţii ridicate de austrieci în urmă cu trei secole, implică şi construirea unor poduri care să facă legătura cu centrul fortificaţiei.
În lucru se află acum două astfel de structuri din lemn. Una dintre ele se ridică în apropierea clădirii în care funcţionează Arhivele Statului, chiar în faţa Porţii a VI-a fortificaţiei, aflată acum în proces de restaurare. Muncitorii de la Grup Corint, firma care a câştigat licitaţia de reconstituire a laturii de vest a Cetăţii, au montat grinzile pentru podul care va permite intrarea în Cetatea Alba Carolina pe aşa numita „cale regală“. Din poarta originală s-au mai păstrat doar stâlpii laterali.
Click pe poze pentru FOTOGALERIE
Însemnările istoricilor arată că pe aici a intrat în 1919, Regale Ferdinand în Cetatea din Alba Iulia, în timpul primei vizite pe care a făcut-o în Transilvania după Marea Unire. Într-o poză de epocă păstrată la Muzeul Naţional al Unirii este surprinsă maşina cu care a venit Suveranul, care a fost întâmpinat de sute de români, unii cocoţaţi pe zidurile fortificaţiei ca să-l vadă. .Imaginea a fost surprinsă de aparatul cu burduf ce a făcut parte multă vreme din dotarea lui Samoilă Mârza, considerat fotograful Unirii.
Două poduri pietonale şi unul rutier
În lucru este şi podul pietonal, care va lega Poarţile a IV-a şi a V-a. Va avea o lungime de 55 de metri şi o lăţime de aproximativ 5 metri. Pentru ridicarea pietonalului a fost dărâmat barul Romana Mena, situat în apropierea Porţii a IV-a. Anterior, construcţia de 108 metri pătraţi a fost cum